YouTuberzy to w dzisiejszych czasach prawdziwie gwiazdy. Ludzie, którzy zdobyli sporą ilość subskrypcji, generują nie tylko wyświetlenia, ale również przyzwoite pieniądze. Jakie dokładnie sumy wchodzą w grę?
Jak zarobić na YouTube?
Obecnie YouTube jest drugą najczęściej odwiedzaną platformą na świecie zaraz po Google. Dzienny czas oglądania przekracza miliardy godzin, co zdecydowanie podkreśla potęgę omawianej platformy. Obecnie istnieje kilka sposobów zarabiania na YouTube, przez co na uwadze trzeba mieć fakt, że u każdego YouTubera zarobki mogą wyglądać nieco inaczej. Wszystko zależy od tego, z jakich narzędzi korzystamy, a także, w jaki sposób wykorzystujemy nasze materiały wideo. Jednym z powszechnie znanych sposobów na zarabianie jest AdSense. Przy pomocy tego programu, możemy zarobić na wyświetlanych reklamach. Im więcej osób obejrzy nasz film, tym więcej pieniędzy nam wygeneruje. Ponieważ sporo osób korzysta ze specjalnych wtyczek do przeglądarek, tj. adblock, często zarobek nie jest adekwatny do wyświetleń. Warto też wiedzieć, że opłacalność danych reklam jest zależna od tworzonej przez nas treści.
Chcesz wyłączyć adblocka? Dowiedz się, jak to zrobić klikając: https://pcpro.pl/jak-wylaczyc-adblocka
Równie dobrym sposobem na zarobienie pieniędzy jest marketing afiliacyjny. Jest to absolutny klasyk wśród YouTuberów i przy większej ilości wyświetleń potrafi przynieść ciekawy rezultat. W Polsce najczęściej zetkniemy się programem porównywarki cen, ceneo, który niemal codziennie aktualizuje swoją bazę różnych kampanii reklamowych. Do tego dochodzi również lokowanie produktów lub oferty naszych własnych jak np. kursy, lub produkty cyfrowe w postaci e-booków.
Ile zarabia YouTuber?
Wiemy już, w jaki sposób YouTuberzy zarabiają na swoich kanałach. Ile wobec tego potrafią zarobić w ciągu miesiąca? Ci najlepsi z samego programu adsense potrafią wyciągnąć do kilkunastu tysięcy złotych. Pamiętać jednak należy, że są to zwykle kanały, które posiadają milionową publiczność. Biorąc pod uwagę również to, że większa część takich osób korzysta z innych programów lub prowadzi kilka kanałów jednocześnie, przypuszczalnie łączna miesięczna wypłata może oscylować nawet między 50-100 tys.zł. Prawda, że robi wrażenie? Czynnikiem wpływającym na tak wielką sumę są także współprace z różnymi markami, które niekiedy potrafią przynieść solidne owoce. Wróćmy jednak do samego programu adsense. Kluczową rolę odgrywa tutaj współczynnik zarobków za 1000 wyświetleń, tzw. CPM. Średnio za materiał, który generuje nam tyle unikalnych odwiedzin, dostaniemy 0,5$. Jeżeli więc przyjmiemy, że jeden wrzucony film wygeneruje nam tysiąc wyświetleń i będziemy tę czynność powtarzać przez miesiąc, zarobimy łącznie w tym czasie 15 USD. Ponieważ kwota ta nie jest atrakcyjna, osoby, które nastawiają się z góry na wielkie pieniądze, zwykle szybko rezygnują.
Dodatkowe metody zarobkowe
Zarabianie pieniędzy na YouTube nie jest łatwe, o czym przekonała się zapewne nie jedna osoba próbująca swych sił w tworzeniu materiałów wideo. Ci, którzy z góry zakładali, że będą zarabiać krocie, szybko się sparzyli, oddając się jednocześnie innym zajęciom. Youtuber to z całą pewnością osoba, która jest na swój sposób wytrwała. Aby osiągnąć sukces, trzeba bowiem regularnie publikować materiały i budować społeczność, która jakby nie patrzeć, ma wpływ na to, ile zarobimy w danym miesiącu. Fundamentem zarobkowym są reklamy, które w sposób pasywny zasilają nasze konto. Pamiętać jednak należy, że twórcy zwykle posiadają również profile na Instagramie czy też na TikToku. Jeżeli kanał nasz posiada kilkunastotysięczną widownię, to prawdopodobnie podobne zasięgi będą miały nasze socialmedia. Wielu youtuberów decyduje się promować na nich różne produkty w zamian za wcześniej ustaloną stawkę. Nie trudno zauważyć, że osoba, która wybrała drogę youtubera, otrzymuje wiele możliwości zarobkowych. To, czy nasza wypłata będzie pokaźna, zależy w dużym stopniu od tego, z jakich narzędzi skorzystamy. Zwykle osoby, które przekraczają najniższą krajową z samego programu adsense, decydują się na zarejestrowanie swojej działalności. Może okazać się to istotne również w przypadku gdy zechcemy współpracować z różnymi markami.